حمل بار

حمل خودرو با قطار

حمل خودرو با قطار

تصور کنید که قصد دارید از شهری به شهر دیگر سفر کنید و در این راه به دنبال آن هستید که از قطار استفاده کنید. با این وجود فکر می کنید که در شهر مقصد نیاز دارید که از خودروی خود استفاده کنید. در این صورت می توانید از خدمات حمل خودرو با قطار استفاده کنید. این خدمات که برای انواع خودرو (با وجود برخی از استثنائات) امروزه در دسترس قرار گرفته است، می تواند راهکاری بسیار مناسب برای شما باشد تا بتوانید بدون مشکل حمل بار خود را انجام دهید.

در صورتی که فکر می کنید رانندگی در جاده خسته کننده است و می خواهید در طول مدت زمان سفر بیشتر استراحت کنید یا با خانواده زمان بگذرانید، قطعا سفر با قطار و حمل خودرو با قطار برای شما می تواند گزینه ای مناسب باشد. مقاصد حمل خودرو با استفاده از قطار در وب سایت راه آهن و همچنین همین وب سایت وجود داشته و شما می توانید از آن استفاده کنید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که حمل و نقل ریلی برای جابجایی خودرو قوانین خاص خود را دارد که باید آن ها را بدانید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

 

آیا می توانم خودروی خود را با قطار حمل کنم؟

برای حمل خودرو با استفاده از قطار شرایط عمومی ثابتی وجود دارد که در این قسمت به ذکر آن خواهیم پرداخت. به طور کلی همه اشخاص می توانند خودروی خود را با استفاده از قطار حمل کنند مگر آن که شرایط زیر در مورد خودروی شما صدق کند و یا یکی از قوانینی که در ادامه بیان می شود، زیر پا گذاشته شود.

  • برای خرید بلیط و همچنین تحویل خودرو باید از ساعت 8 صبح روز حرکت الی 3 ساعت پیش از حرکت قطار، مراجعه کرده و خودروی خود و مدارک مربوط به آن را تحویل دهید.
  • تمامی مدارک شناسایی خودرو از جمله کارت ماشین، سند و بیمه نامه باید تحویل راه آهن شود.
  • حق بیمه ای که شرکت ریلی درخواست می کند را باید پرداخت کنید. این مبلغ بر اساس ارزش خودروی شما تعیین می شود.
  • در صورتی که خودروی مورد نظر از نوع پلاک گذر موقت باشد، نباید از مدت زمان امکان عبور در جاده آن گذشته باشد.
  • 6 رقم آخر شماره شاسی خودروی پلاک نشده (صفر کیلومتر) به جای شماره پلاک باید ثبت شود.
  • خودرو نباید معیوب، خراب یا تصادفی باشد. در این صورت شرکت ریلی از قبول خودرو سر باز خواهد زد.
  • ارتفاع خودروی شما نباید بیشتر از 158 سانتی متر و عرض آن نباید بیشتر از 180 سانتی متر باشد.
  • به غیر از جک و زاپاس، هیچ وسیله اضافه دیگری نباید درون خودرو باقی بماند و هیچ بار و وسیله ای نباید درون خودرو قرار دهید. خرده بار نباید درون خودرو وجود داشته باشد.
  • بهتر است سر باتری را جداسازی کنید.
  • در صورتی که خودروی شما شخصی نیست و متعلق به سازمان یا نهاد خاصی است، معرفی نامه معتبر به همراه داشته باشید.
  • حجم بنزین موجود در باک ماشین میبایست از یک چهارم کمتر باشد.

در صورتی که تمامی موارد فوق را رعایت کنید، می توانید بدون مشکل نسبت به استفاده از حمل و نقل ریلی برای حمل خودرو استفاده کرده و مشکلی از این بابت برای شما وجود نخواهد داشت. پس حتما به تمامی این موارد دقت داشته باشید و نسبت به دریافت این خدمات اقدام کنید.

از یاد نبرید که بهتر است بلافاصله (کمتر از 24 ساعت) پس از رسیدن خودرو به مقصد نسبت به دریافت آن اقدام کنید چرا که در غیر این صورت باید هزینه های نگهداری را بپردازید. در بارنامه خودرو نام شخصی به عنوان تحویل گیرنده ذکر می شود و تنها همان شخص می تواند نسبت به دریافت خودرو اقدام کند.

 

بهترین روش برای خرید بلیط حمل خودرو با قطار

برای خرید بلیط حمل خودرو با قطار می توانید از روش آنلاین و از طریق وب سایت رجا اقدام کنید. این وب سایت می تواند به شما بهترین خدمات ارائه دهد. در نظر داشته باشید که این خدمات به صورت حرفه ای ارائه می شود و شما می توانید در صورت بروز سوال در خصوص خرید بلیط حمل خودرو با قطار می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

تمامی خدمات مربوط به حمل و نقل خودرو با قطار برای مسیر هایی که امکان پذیر است از سوی قطاربار ارائه می شود و شما می توانید از این روش استفاده کنید. استفاده از این روش باعث می شود که در هزینه های بنزین صرفه جویی کنید. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که خدمات مربوطه با هزینه ای بسیار مناسب در دسترس بوده و همچنین از بروز حوادث جاده ای به خصوص برای کسانی که خستگی بیش از اندازه برای رانندگی در جاده دارند توصیه می شود. در صورتی که می خواهید نسبت به ثبت سفارش این خدمات اقدام کنید، می توانید از لینک موجود در وب سایت قطاربار کنید.

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

نوشته های مرتبط