حمل بار

چرا حمل بار با قطار

چرا حمل بار با قطار

حمل و نقل بار امروزه نسبت به گذشته به سادگی و به چندین روش قابلیت انجام را دارد. کامیون ها به عنوان اصلی ترین روش برای حمل بار به شمار می روند. با این وجود آیا تا به حال از خود پرسیده اید که کدام روش برای حمل بار می تواند مناسب ترین و امن ترین باشد؟ در مورد حمل و نقل بار با قطار اطلاعات لازم را دارید؟ ما در این مقاله قصد داریم در این مورد با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

حمل و نقل بار و خودرو امروزه در کشورمان با استفاده از قطار امکان پذیر شده است و تمامی استان هایی که ریل راه آهن دارند و یا دسترسی به راه آهن برای آن ها ساده است، می توانند از خدمات مربوط به حمل بار با قطار اقدام کنند. با این وجود شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که اصولا چرا باید حمل بار با قطار صورت پذیرد؟ چطور می توانیم با استفاده از قطار در کوتاه ترین زمان و امن ترین روش بار خود را جابجا کنیم؟ حمل بار با قطار برای کدام انواع مرسوله در دسترس بوده و چرا مناسب ترین روش است؟ ما در این مقاله قصد داریم در این مورد با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت های حمل بار با قطار نسبت به کامیون

برای بیان تفاوت های حمل بار با قطار نسبت به کامیون باید از چند دیدگاه به این مسئله توجه داشته باشیم. در ابتدا باید گفت که قطار ها از دیدگاه عمومی به این دلیل که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند و می توانند در یک زمان واحد چندین تن از انواع بار و خودرو را به همراه مسافر جابجا کنند مورد توجه قرار گرفته اند. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که حمل بار نسبت به کامیون می تواند از مزایای بسیار زیادی برای صاحب بار و تحویل گیرنده مرسوله برخوردار باشد. به این صورت که قطار هزینه های کمتری برای حمل بار دریافت می کند. ایمن تر است و شما می توانید با خیال راحت تر و در شرایط بهتری مرسوله خود را از مبداء راهی مقصد کنید. در نظر داشته باشید که حمل بار با قطار نسبت به کامیون باعث شده است تا بسیاری از شرکت هایی که مرسوله های حساس (مانند شیشه ها و انواع مرسوله های شکستنی، لوازم خانگی، تجهیزات آزمایشگاهی و غیره) دارند از این روش استفاده کنند.

کامیون ها نیز در نگاه اول برای حمل مرسوله ها می توانند گزینه ای مناسب باشند. با این حال ارسال خرده بار با استفاده از کامیون ها بسیار سخت است و هزینه های بسیار زیادی دارد. کامیون مسیر مستقل نداشته و همین مسئله باعث می شود که امنیت کامیون ها مانند قطار ها بالا نباشد. سرعت پایین در کنار آلودگی های زیست محیطی که کامیون به طبیعت وارد می کند از دیگر مسائلی است که باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها و افراد تمایلی به ارسال مرسوله با استفاده از کامیون نداشته باشند.

آیا امکان رهگیری مرسوله در زمان ارسال با قطار وجود دارد؟

یکی از مهم ترین مزایایی که باعث می شود به خصوص در زمان ارسال بارهای حساس از قطار استفاده شود، امکان رهگیری آنلاین مرسوله بدون نیاز به تماس تلفنی و مراجعه به دفتر باربری است. در واقع شما می توانید با استفاده از خدمات رهگیری مرسوله که به صورت آنلاین ارائه می شود در کوتاه ترین زمان رهگیری های لازم را انجام داده و از سلامت و محل قرارگیری مرسوله خود اطمینان داشته باشید. همچنین در نظر بگیرید که با وجود واگن های فریزر شما قادر هستید که مواد غذایی و مواد فاسد شدنی در محیط های با دمای بالا را نیز با قطار و با خیال راحت ارسال کنید.

مزایای ارسال بار با قطار از لحاظ مالی

در نهایت باید گفت که مزایای ارسال بار با قطار از لحاظ مالی یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود ارسال بار با قطار در کوتاه ترین زمان انجام شود و شما می توانید از این خدمات استفاده کنید. در واقع قطار ها به این دلیل که میزان حمل بار بسیار زیادی را در یک بار انجام می دهند، هزینه های دریافتی بسیار کمتری را نسبت به کامیون دارند و همین مسئله باعث می شود که به خصوص در زمان نیاز به ارسال مرسوله های حجیم، این روش اقتصادی تر و بهتر به شمار رود.

نتیجه گیری

استفاده از قطار برای حمل بار می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد که امروزه مورد استفاده قرار گرفته است و شما می توانید از آن استفاده کنید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا به بررسی مهم ترین مزایای ارسال مرسوله با قطار با شما صحبت کنیم که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کاهش هزینه ها، امکان رهگیری و اطمینان بالاتر قطار نسبت به کامیون اشاره داشت.

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

نوشته های مرتبط

1 نظر در “چرا حمل بار با قطار

دیدگاه ها بسته شده است.