ناوگان و تجهیزات حمل بار و خودرو

ناوگان و تجهیزات حمل بار و خودرو

شرکت توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر تنها متولی حمل خرده بار و خودرو به وسیله ناوگان ریلی در کشور است. این شرکت برای انجام این مسئولیت ناوگان و تجهیزات حمل بار مجهزی را تدارک دیده است تا جابه‌جایی کالاها بدون تأخیر و با ایمنی کامل صورت پذیرد.

ناوگان ریلی حمل خرده بار با اتصال به قطارهای مسافری

بیش از ۳۰ دستگاه واگن مسقف با ظرفیت ۲۰ تن بار در هر سِیر و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، در اختیار این شرکت قرار دارد. این واگن‌ها به قطارهای مسافری متصل می‌شوند و بیشتر برای حمل بار همراه مسافر از آن ها استفاده می‌گردد.

 

ناوگان ریلی حمل بار تجاری به صورت یک رام قطار برنامه‌ای

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت پیشتاز راه و شهر جابه‌جایی بارهای تجاری عمده در سراسر کشور است. این شرکت بدون محدودیت در پذیرش کالاهای سنگین، آماده جابه‌جایی بارهایی با وزن زیاد نیز می‌باشد. به همین منظور تعداد ۱۰۰ دستگاه واگن باری مسقف با ظرفیت حمل ۵۵.۵ تن برای هر واگن و ۱۴ دستگاه واگن یخچال‌دار با ظرفیت حمل ۴۰ تن برای هر واگن را به صورت فعال در شبکه ریلی کشور در اختیار این شرکت می‌باشد.

ناوگان ترکیبی ریلی- جاده‌ای

این شرکت در راستای ارائه خدمات حمل درب به درب و ترکیب روش‌های حمل و نقل، با شرکت‌های دیگری که در زمینه جابجایی مرسولات فعال هستند همکاری می‌کند. از جمله می‌توان به پست، تیپاکس، پیک بادپا، ماهکس و... اشاره کرد که سابقه همکاری طولانی مدتی را با شرکت پیشتاز راه و شهر دارند.

فضاهای مسقف و روباز برای نگهداری کالا

شرکت پیشتاز راه و شهر در تمامی ایستگاه‌های پر تردد راه آهن دارای امکانات لجستیکی جهت تخلیه، بارگیری و انبارداری محموله‌های دریافتی از شرکت‌های صاحب کالا می‌باشد. امکاناتی مانند تجهیزات تخلیه و بارگیری مناسب نظیر لیفتراک و جک پالت، قفسه بندی منظم، ترازوی دیجیتال، امکانات بسته بندی و بارنامه نویسی که این امکانات از انباشت بار در انبارهای مربوطه جلوگیری کرده و همچنین ایمنی مناسب برای نگهداری کالاهای مذکور را فراهم خواهد کرد. در تمامی انبارهای فعال و پرکار این امکانات فراهم است؛ اما در صورت نیاز به این امکانات در سایر ایستگاه‌ها نیز بسته به نیاز صاحبان کالا، تجهیزات فوق قابل تأمین می‌باشد.

حفظ ایمنی بارها در طول مسیر

در راستای تأمین امنیت مسیر حمل، تک تک واگن‌های حمل خرده بار پلمپ گردیده و توسط مأمور توشه‌دار از راهبران این مجموعه، از مبدأ تا مقصد به صورت حضوری همراهی می‌گردد. همچنین تمامی کالاهایی که با استفاده از ناوگان ریلی حمل می‌شوند بر اساس ارزش آن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. این ویژگی جبران خسارات احتمالی برای صاحبان کالا را تضمین می‌نماید.

ارائه خدمات مستمر

مجموعه پیشتاز راه و شهر با دارا بودن ۱۲۳ نفر نیروی مستقیم و غیر مستقیم در ایستگاه های سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات می‌باشد. انبار توشه تهران همه روزه از 8 صبح تا 18 و سایر ایستگاه‌ها از 8 صبح تا 15 بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی هستند.

در تمامی انبارهای فعال و پرکار این شرکت، امکانات تخلیه و بارگیری مناسب نظیر لیفتراک، جک پالت، قفسه بندی منظم، ترازوی دیجیتال، امکانات بسته بندی و بارنامه نویسی و ... وجود دارد. علاوه بر موارد فوق در صورت نیاز به این امکانات در سایر ایستگاه‌ها  بسته به نیاز صاحبان کالا، تجهیزات مورد نیاز قابل تأمین می‌باشد.   

علاوه بر تمامی مزیت‌هایی که حمل و نقل ریلی در جهت ایمنی حمل در نظر گرفته است، این شرکت با استفاده از امکانات بیمه، ریسک حمل را در رابطه با جبران خسارات احتمالی برای صاحبان کالا تضمین می‌نماید.

همچنین این مجموعه با دارا بودن 123 نفر نیروی مستقیم و غیرمستقیم در ایستگاه‌های سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات می‌باشد.