آموزش

نحوه رصد آنلاین موقعیت قطارهای باری

نحوه رصد آنلاین موقعیت قطارهای باری

در سال های اخیر به دلیل امکان ارسال بارهای بزرگ و حجیم از طریق قطار باری، استقبال خوبی از این روش حمل و نقل شده و سالانه سهم زیادی از جابجایی کالا از طریق خطوط ریلی صورت می گیرد. یکی از ویژگی های استفاده از قطار برای حمل کالا و بار، امکان رصد آنلاین قطارهای باری می باشد. به این ترتیب صاحبان کالا می توانند برای دریافت به موقع آن در مقصد برنامه ریزی کنند و از تأخیرهای احتمالی در مسیر مطلع شوند. شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال 1395 اقدام به راه اندازی سامانه نمایش موقعیت قطار کرده و تاکنون با به روز رسانی و افزایش امکانات این سامانه، خدمات بسیار خوبی به کاربران ارائه کرده است.

 

رصد آنلاین قطارهای باری

 

نمایش موقعیت قطارهای باری

برای نمایش موقعیت قطارهای باری کاربران می توانند به این صفحه مراجعه کرده و از چند طریق قطار باری مورد نظرشان را رصد کنند:

  • جستجو بر اساس شماره قطار
  • جستجو بر اساس شماره واگن
  • جستجو بر اساس کد رهگیری بارنامه
  • جستجو بر اساس ایستگاه

همچنین می توان این نقشه را همراه با ریل ها، ایستگاه ها و قطارهای در حال سیر مشاهده کرد. علاوه بر این  با انتخاب هر یک از این قطارها می توان به جزئیات بیشتری مانند شماره قطار، شماره دیزل، ایستگاه فعلی که در آن قرار دارد و تاریخ و ساعت ورود به آن ایستگاه دست یافت. رصد آنلاین قطارهای باری از این طریق حاوی اطلاعات جزئی تری درباره بارها نیز می باشد.

 

دسترسی به جزئیات بار ارسال شده از طریق رصد آنلاین موقعیت قطارهای باری

با ورود به صفحه نمایش موقعیت قطار باری و انتخاب قطار، می توان به جزئیات بیشتری درباره بار ارسال شده دسترسی پیدا کرد. از جمله:

  • شماره واگن
  • بارنامه
  • مبدأ بار
  • مقصد بار
  • نوع بار

نمایش موقعیت قطارهای باری همراه با جزئیات بار

 

سایر امکانات رصد آنلاین موقعیت قطارهای باری

صفحه رصد آنلاین موقعیت قطارهای باری امکانات بیشتری برای کاربران خود فراهم کرده است. امکاناتی مانند بزرگنمایی تصویر، امکان مشاهده بر روی نقشه و تصویر ماهواره ای، امکان چاپ و ذخیره تصاویر. لازم به ذکر است که صفحه مشابهی برای نمایش موقعیت قطارهای مسافری نیز طراحی و ارائه شده که اطلاعات کاملی را به کاربران ارائه می کند. در این صفحه علاوه بر مشاهده قطارهای مسافری در حال حرکت، می توان به اطلاعات ایستگاه ها و حتی آژانس های فروش بلیت قطار نیز دسترسی داشت.

مشاهده موقعیت قطار بر روی تصاویر ماهواره ای

 

سخن پایانی

امروزه استفاده از قطار برای سفر و جابجایی کالا و بار به روشی کم هزینه و سریع تبدیل شده است. روشی که با استفاده از آن می توان سفری ایمنی و جابجای مطمئنی را تجربه کرد. علاوه بر این با وجود امکاناتی مانند رصد آنلاین قطارهای باری و مسافری می توان با اطمینان خاطر بیشتری قطار را انتخاب کرد.

 

 

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *