حمل بار

عوامل مهم در محاسبه هزینه های بین المللی باربری ریلی

عوامل مهم در محاسبه هزینه های بین المللی باربری ریلی

باربری ریلی یکی از روش های ارزان حمل و نقل کالا بشمار می آید. استفاده از قطارهای باری به مراتب ایمن تر از کامیون است و علاوه بر این بارهایی با اندازه های بسیار بزرگ را می توان به وسیله قطار جابجا کرد. همزمان با گسترش خطوط ریلی در مرزهای کشورها، حمل و نقل ریلی بین المللی بسیار رایج شده و واردات و صادرات از این طریق بسیار مورد توجه قرار گرفته است. باربری ریلی بین المللی بیشتر میان کشورهای همسایه که مرز خاکی دارند صورت می گیرد. عوامل مهم در محاسبه هزینه های بین المللی باربری ریلی وجود دارد که در نهایت به هزینه تمام شده ارسال کالا به وسیله قطار منجر می شود. در ادامه به معرفی این عوامل خواهیم پرداخت؛ اما پیش از آن مزایای این روش جابجایی کالا را بررسی می کنیم.

 

مزایای حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی علاوه بر صرفه اقتصادی، مزایای ویژه ای برای صاحبان کالا دارد که آن ها را نسبت به انتخاب این روش متقاعد می کند. باربری ریلی انتقال بار را در هر حجم و اندازه ای ممکن ساخته است. قطارهای باری به انواع مختلفی از واگن ها مجهز شده اند که امکان جابجایی هر نوع کالا را ممکن می سازد. امروزه کانتینرها نیز به راحتی توسط قطارهای باری حمل می شوند و انواع محوله ها از این طریق جابجا می گردند. حمل و نقل ریلی ایمن بوده و سرعت انتقال قابل قبولی دارد. علاوه بر این امروزه بیشتر قطارهای باری با زمانبندی مشخصی فعالیت می کنند و زمان رسیدن آن ها به مقصد مشخص می باشد. یکی دیگر از ویژگی های حمل و نقل ریلی سازگاری آن با محیط زیست است که مورد توجه دولت ها است.

 

عوامل مهم محاسبه هزینه های بین المللی باربری ریلی

عوامل مهم در محاسبه هزینه های بین المللی باربری ریلی به شرایط بار، فاصله مبدأ و مقصد و… بستگی دارد. مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • اندازه بار: هزینه باربری ریلی ارتباط مستقیم با اندازه و وزن بار دارد.
  • نوع کالا: ماهیت کالا هنگام جابجایی بسیار مهم است؛ اگر کالا شکننده یا سمی باشد و یا برای حمل آن شرایط ویژه ای لازم باشد هزینه حمل آن افزایش خواهد یافت.
  • تخلیه و بارگیری: صاحبان کالا یا شرکت های حمل و نقل باید هزینه های مربوط به بارگیری و تخلیه بار را نیز پرداخت کنند.
  • فاصله مبدأ و مقصد: هر چه قدر میزان فاصله مبدأ و مقصد بیشتر باشد، هزینه باربری ریلی نیز افزایش خواهد یافت.
  • هزینه های برون مرزی: کالاهایی که از مرزها عبور کنند باید هزینه های مربوط به واردات و صادرات و هزینه های گمرکی را هم پرداخت کنند.
  • بیمه: هر کالایی که توسط حمل و نقل ریلی جابجا می شود بر اساس درصدی از ارزش آن تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

 

سخن پایانی

حمل و نقل یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت یا شکست در دنیای تجارت است. انتقال ایمن، سریع و ارزان کالا مهمترین فاکتورهای یک حمل و نقل موفق می باشد. حمل و نقل ریلی یکی از روش های جابجایی کالا است که این شرایط را داشته و به همین دلیل انتخاب تاجران بسیاری است. باربری ریلی بین المللی پا را فراتر گذاشته و نقش پررنگی در واردات و صادرات کالا میان کشورها ایفا می کند. هزینه های بین المللی باربری ریلی در مقایسه با برخی روش های دیگر ترانزیت کالا ارزان تر است و علاوه بر این سرعت انتقال خوبی نیز دارد.

 

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *