آموزش

قطار برنامه ای چیست؟

قطار برنامه ای چیست؟

قطار برنامه ای یکی از روش های نوین برای مدیریت هر چه بهتر ناوگان ریلی می باشد. با توجه به گسترش خطوط ریلی در نقاط دور افتاده و امکان حمل و جابجایی کالا از طریق قطار، تقاضا برای استفاده از حمل و نقل ریلی رشد چشمگیری داشته است. امروزه صاحبان کالا می توانند انواع کالاهای حجیم و سنگین را بدون محدودیت از طریق قطار جابجا کنند و از ایمنی آن اطمینان داشته باشند. قطار برنامه ای نوعی برنامه ریزی اختصاصی برای بارگیری، رفت و برگشت و تخلیه بار در قطارهای باری است.

 

مکانیسم قطارهای برنامه ای چگونه است؟

قطار برنامه ای برای انجام سفر و جابجایی بار به صورت دقیق برنامه ریزی شده و مانند یک قطار مسافربری بدون تغییر در برنامه حرکت خود، به سفرش پایان می دهد. قطار برنامه ای گاهاً توسط لوکوموتیو اختصاصی و با تعداد واگن مشخص وارد خطوط ریلی می شود. حتی برخی از قطارهای برنامه ای به صورت اختصاصی مرسولات مشخص مانند محموله های پست را حمل می کنند. تعداد ایستگاه هایی که باید در آن توقف صورت گیرد و زمان لازم برای فرایند تخلیه و بارگیری محموله ها نیز در هر ایستگاه مشخص خواهد بود. به این ترتیب صاحبان کالا و مشتریان آن می توانند برای دریافت بار خود برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

 

مزایای استفاده از قطار برنامه ای چیست؟

  • افزایش بهره‌ وری: با استفاده از این روش در حمل و نقل ریلی و کاهش اتلاف انرژی، بهره وری نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.
  • کاهش استفاده از زیرساخت: یکی از مزیت های استفاده از قطار برنامه ای استفاده بهینه از زیرساخت ها خواهد بود.
  • افزایش ظرفیت خطوط ریلی: قطار برنامه ای ظرفیت آزاد بیشتری را در اختیار خطوط ریلی قرار می دهد.
  • ایجاد زمانبندی مشخص حرکت قطارها: به این ترتیب حرکت قطارها مشخص تر بوده و می توان زمانبندی دقیق تری را برای آن برنامه ریزی کرد.

 

سخن پایانی

قطار برنامه ای و افزایش میزان بهره وری در خطوط ریلی می تواند ظرفیت حمل و نقل را افزایش دهد. توجه به این ویژگی کمک بزرگی به دست اندرکاران امر حمل و نقل ریلی خواهد بود.

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *