حمل بار

مدارک لازم برای حمل کالا از طریق راه آهن و قطار

مدارک لازم برای حمل کالا از طریق راه آهن و قطار

ارسال بار و مرسوله از طریق قطار یکی از ایمن ترین روش های حمل  و نقل محسوب می شود. مقرون به صرفه تر بودن نسبت به حمل و نقل هوایی و سریع تر بودن نسبت به حمل و نقل دریایی را می توان از مزایای اصلی این روش دانست. در مقایسه با حمل و نقل جاده ای نیز این روش بسیار ایمن تر است. امروزه حمل کالا از طریق قطار در هر ابعاد و وزنی قابل انجام است و حتی بخشی از جابجایی های واردات و صادرات را نیز ناوگان ریلی انجام می دهد. در این روش نیز مانند سایر روش های حمل و نقل کالا، باید مدارکی را هنگام صدور بارنامه ارائه کرد. ارائه این مدارک به تسریع روند ارسال بار کمک بزرگی می کند. در ادامه این مطلب مدارک لازم برای ارسال بار با قطار را معرفی خواهیم کرد.

روش های ارسال بار با قطار

مسافران و صاحبان کالا می توانند از سه طریق برای ارسال بار و مرسوله از طریق قطار اقدام کنند:

بار همراه مسافر: مسافرانی که بار اضافه یا حجیمی دارند و نمی توانند آن را به داخل کوپه ببرند، باید آن را به انبار توشه سپرده و از طریق واگن های باری متصل به همان قطار، بار خود را به مقصد برسانند.

ارسال بار از طریق انبار توشه: در این روش صاحب مرسوله بدون اینکه خودش مسافر قطار باشد کالا را به انبار توشه راه آهن سپرده و برای آن بارنامه صادر می گردد.

ارسال بارهای عمده تجاری از طریق راه آهن: صاحبان کالا می توانند برای ارسال بارهای خود به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از مرزها نیز از ناوگان ریلی استفاده کنند.

ارسال بار از طریق قطار و راه آهن

مدارک لازم برای ارسال بار با قطار

به منظور تسریع در روند ارسال بار، انبار توشه راه آهن تنها ارائه برگ سبز معتبر را برای ارسال کالا کافی می داند. ارسال بار همراه مسافر و ارسال خرده بار از طریق انبار توشه تنها با ارائه یک مدرک شناسایی از طرف فرستنده انجام گرفته و بارنامه به نام او صادر می شود. درمقصد نیز مرسوله فقط به فردی که نام او در بارنامه به عنوان گیرنده ذکر شده تحویل داده می شود. گیرنده نیز باید کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشد. برای حمل کالاهای عمده نیز ارائه کارت شناسایی معتبر صاحبان کالا الزامی است. البته کسانی که روزانه برای ارسال بار مراجعه می کنند احراز هویت شده و در سیستم ثبت می شوند. اگر صاحبان بارهای تجاری عمده اقدام به عقد قرارداد سازمانی کرده باشند تشریفات اداری ارسال بار برای آن ها آسان تر می گردد. شرکت هایی مانند پست و ماهکس را می توان به عنوان نمونه معرفی کرد.

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *