آموزش

صرفه جویی در وقت و هزینه با قطار

صرفه جویی در وقت و هزینه با قطار

سفر کردن با قطار همواره مورد توجه مردم بوده؛ مخصوصاً برای سفرهای طولانی انتخاب بسیار مناسبی است. با توجه به قیمت مناسب بلیط قطار نسبت به هواپیما و سرعت سیر آن نسبت به مسافرت جاده ای، انتخاب این روش سفر بسیار هوشمندانه خواهد بود. در ادامه به بررسی عواملی که به صرفه جویی در وقت و هزینه با قطار منجر می شود می پردازیم.

زمان بندی قطارها

قطارها با برنامه ای دقیق و زمانبندی شده حرکت خود را آغاز می کنند و اگر هم تأخیر داشته باشند در حد چند دقیقه کوتاه خواهد بود. همچنین با توجه به تأثیر کم شرایط نامساعد جوی بر روی حرکت قطارها، معمولاً برنامه حرکت هیچ قطاری کنسل نمی شود.

نزدیکی ایستگاه های قطار به شهرها

برخلاف فرودگاه ها که معمولاً فاصله ای 20 تا 60 کیلومتری با شهرها دارند، ایستگاه های قطار تقریباً در مراکز شهرها واقع شده اند. امروزه برای رسیدن به ایستگاه قطار می توان از حمل و نقل شهری به راحتی استفاده کرد و در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه خود را به ایستگاه راه آهن رساند.

ایستگاه راه آهن قم، نمونه ای از ایستگاه های قطار درون شهرها

قطارهای سریع السیر

امروزه سرعت قطارها مدام در حال افزایش است و راهکارهایی برای بالا بردن سرعت ایمن آن همواره در دست مطالعه کارشناسان می باشد. قطارهای تندرو یا سریع السیر با سرعت بیشتری حرکت کرده و در ایستگاه های کمتری نیز توقف خواهند داشت. این قطارها اکثراً به صورت سالنی هستند و تنها در مبدأ و مقصد توقف می کنند. به این ترتیب زمان سفر کوتاه تر شده و در وقت مسافران صرفه جویی خواهد شد. پرطرفدارترین مسیرهای ریلی ایران که قطار سریع السیر یا تندرو در آن برقرار است عبارتند از:

  • تهران مشهد و بالعکس
  • تهران تبریز و بالعکس
  • تهران یزد و بالعکس
  • تهران اصفهان و بالعکس
  • تهران شیراز و بالعکس
  • مشهد جوین و بالعکس
  • مشهد نقاب و بالعکس

 

قطار تندرو انتخابی هوشمندانه برای صرفه جویی در وقت

قیمت مقرون به صرفه بلیت قطار

بلیت قطار بر اساس عوامل مختلفی مانند مسیر سفر و خدمات ارائه شده شرکت خدمات ریلی تعیین می شود. اما به هر صورت قیمت آن در مقایسه با بلیت هواپیما بسیار اقتصادی تر است. همچنین هنگام سفر با قطار مسافران می توانند بار بیشتری را با خود حمل کنند و اگر هم اضافه بار داشته باشند به جای پرداخت جریمه با مبلغ کمتری می توانند آن را به انبار توشه راه آهن بسپارند و در مقصد تحویل بگیرند. این مزیت هم علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، خیال مسافران را بابت حمل بار راحت می کند. موضوع دیگری که در بحث هزینه ها حائز اهمیت است ثبات نرخ بلیت قطار می باشد. نرخ بلیت قطارها بر خلاف بلیت هواپیما به ندرت افزایش چشمگیری پیدا می کند. ضمناً بلیط قطار برای کودکان ارزان تر است و در طول سفر خدمات رایگانی به مسافران ارائه می گردد.

تأثیر حداقلی شرایط نامساعد جوی بر روی حرکت قطار

سخن پایانی

صرفه جویی در وقت و هزینه با قطار یکی از اصلی ترین ویژگی های این روش جابجایی است که در انتخاب آن بسیار تأثیرگذار می باشد. مسافران می توانند با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنند و زمان حرکت و رسیدن به مقصد را پیش بینی کنند. علاوه بر این اقتصادی بودن سفرهای ریلی می تواند علاوه بر آسایش و راحتی هنگام سفر، هزینه های کمتری را نیز متوجه مسافران کند.

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

5 نظر در “صرفه جویی در وقت و هزینه با قطار

  1. بازتاب: - قطار بار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *