گردشگری

حمل و نقل ریلی در هندوستان به عنوان چهارمین شبکه ریلی مطرح در جهان

حمل و نقل ریلی در هندوستان به عنوان چهارمین شبکه ریلی مطرح در جهان

حمل و نقل ریلی در هندوستان به عنوان چهارمین شبکه ریلی مطرح در جهان

حمل و نقل ریلی هندوستان پس از کشورهای آمریکا، روسیه و چین توانسته رتبه چهارم در جهان را به خود اختصاص دهد. به طوری که ناوگان ریلی را می توان اصلی ترین روش حمل و نقل و جابجایی در این کشور معرفی کرد. از سال 1853 و مقارن با اعلام استقلال هند، راه آهن در این کشور شروع به فعالیت کرده است. در حال حاضر میزان قابل توجهی از جابجایی مسافران و حمل و نقل کالا و بار در هندوستان با استفاده از قطار و خطوط ریلی انجام می گیرد. در ادامه با ما باشید تا با شبکه حمل و نقل ریلی هندوستان بیشتر آشنا شویم.

حمل و نقل ریلی در هندوستان

حمل و نقل ریلی در هندوستان

 

حمل و نقل ریلی در هندوستان

طول شبکه ریلی هندوستان حدوداً 65000 کیلومتر است که رقم قابل توجهی می باشد. در سراسر این کشور بالغ بر 6900 ایستگاه قطار وجود دارد که در 17 منطقه ریلی گسترده شده اند. مالکیت ترابری ریلی در هندوستان به عهده دولت بوده و این ارگان با بیش از 6 میلیون نیروی کار یکی از پرجمعیت ترین نهادهای تحت نظارت دولت در تمام دنیا بشمار می آید. دولت هند مدعیست روزانه بیش از 20 میلیون مسافر در این کشور با استفاده از ناوگان ریلی جابجا می شوند. این رقم، خطوط ریلی هند را به شلوغ ترین ناوگان ریلی جهان تبدیل کرده است. متأسفانه ارزان بودن بلیت و کسری بودجه کیفیت قطارها را پایین نگه داشته است.

خطوط ریلی هند را به شلوغ ترین ناوگان ریلی جهان

خطوط ریلی هند را به شلوغ ترین ناوگان ریلی جهان

 

ارتباطات ریلی هندوستان با کشورهای همسایه

حمل و نقل ریلی در هندوستان علاوه بر پوشش سراسری این کشور، توجه خاصی به گسترش ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه نیز داشته است. مخصوصاً در زمینه حمل و نقل کالا و بار هند با کشورهای نپال، پاکستان و بنگلادش ارتباطات ریلی خوبی برقرار کرده است. طبق آمارها روزانه بیش از 3 میلیون تن بار از طریق 7 هزار قطار باری در سراسر هند جابجا می شود. یکی از اقداماتی که دولت هند برای گسترش خطوط ریلی خود انجام داده، ساخت راه آهن دهلی- بمبئی است که کمک زیادی به ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه می کند.

گردشگری و ارتباط آن با حمل و نقل ریلی در هندوستان

IRCTC بخشی از حمل و نقل ریلی هندوستان است که وظیفه جابجایی گردشگران را بر عهده دارد. قطارهای ویژه ای برای این بخش در نظر گرفته شده که برخی بسیار گران قیمت و مدرن طراحی شده اند. از جمله این قطارها می توان به Palace on Wheels و Royal Orient Express اشاره کرد. با توجه به حجم بالای گردشگرانی که از سراسر جهان به هند می روند، استفاده از این قطارها به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور  تبدیل شده است. برای برخی از مسیرهای داخلی نیز قطارهای ویژه ای جهت استفاده گردشگران در نظر گرفته شده است.

قطار Royal Orient Express هندوستان

قطار Royal Orient Express هندوستان

 

قطار Palace on Wheels هندوستان

قطار Palace on Wheels هندوستان

 

کلام پایانی

هند به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای در حال رشد دنیا، توانسته با کسب رتبه چهارم در ترابری ریلی اعتبار خوبی در این زمینه کسب کند. حمل و نقل ریلی در هندوستان علاوه بر جابجایی حجم بالای مسافر در روز، تأثیر مستقیمی بر فعالیت های خدماتی، کشاورزی و… نیز داشته است. در سال های اخیر تصمیمات بلندپروازانه ای برای ایجاد مسیرهای ریلی با سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت گرفته شده که می تواند تحول بزرگی در حمل و نقل ریلی هندوستان محسوب شود.

 

 

سامانه قطاربار به صورت تخصصی با بهره گیری از دانش فنی، با بیش از ۴۰ انبار توشه مجهز به امکانات تخلیه و بارگیری در شبکه ریلی کشور آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است. امروزه این امکان وجود دارد که برای حمل انواع بار اعم از خرده بار، بار عمده و بار سازمانی به وسیله قطار اقدام کرد. برای ثبت سفارش می توانید به وب سایت قطاربار مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

 ۰۲۱۵۵۶۶۸۶۳۶۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۲۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۱۰۲۱۵۵۶۶۳۳۵۰

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *